loading...
Persian GAME TECH World
اطلاعیه تغییرات وب سایت


با سلام 

 

به اطلاع بازدیدکنندگان سایت میرسانیم بعد از تلاش های بسیار برای ایجاد سایت جدید , بالاخره سایت جدید ما افتتاح شد.

این سایت برای پیشرفت سطح دانش تکنولوژی و بازی ایجاد شده است و کاملا حرفه ای بوده و شما میتوانید لحظات خوبی را در این سایت بگذرانید.

این سایت بطور رسمی از تاریخ یک تیر ماه شروع به کار خواهد کرد.


وعده ما در تاریخ 01 / 04 / 1391


Gamechnews.com

با تشکر . مدیریت سایت

مدیریت بازدید : 657 چهارشنبه 16 شهریور 1390 نظرات (0)

بازی های زیادی در سبک RPG خصوصا مدل Action آن وجود دارد، اما بدون شک، Deus Ex یکی از بهترین ها می باشد. دو نسخه ی ابتدایی بازی توسط Ion Storm Inc. ساخته شدند و یکی از موفق ترین بازی های علمی- تخیلی- سایبرپانک بودند. نسخه ی اول با نام Deus Ex در سال 2000 عرضه شد و نسخه ی دوم با نام Deus Ex: Invisible War در سال 2004. پروژه ی ساخت نسخه ی سوم یعنی Human Revolution مدت زیادی به طول انجامید. بازی ابتدا در سال 2007 توسط شعبه ی فرانسه ی Eidos، در یک برنامه ی تلویزیونی کانادایی با نام M.Net معرفی شد و در خبری شوک برانگیز، به جای Ion Storm، استودیوی Eidos Montreal ساخت بازی را بر عهده گرفت. در سال 2009 اعلام شد Square Enix ناشر بازی است و صحنه های CGI بازی هم توسط Visual Works طراحی می شود. بازی چندین بار تاخیر خورد، تا اینکه نهایتا در تاریخ 23 آگوست 2011 معادل 1 شهریور 1390، عنوان Deus Ex: Human Revolution منتشر شد. پروژه ی ساخت بازی، هشت سال به طول انجامید و در این مدت عده ی بیشماری از طرفداران بازی را منتظر گذاشت. در این مقاله، با هم به بررسی بخش های مختلف بازی می پردازیم و آشکار می کنیم آیا این همه سال انتظار ارزش داشته است یا خیر. با ما همراه باشید...



بازی در سال 2027 جریان دارد، یعنی 25 سال قبل از Deus Ex. تقویت کننده های بدن انسان، وارد شریان اصلی زندگی انسان شده اند و عده ی زیادی خواسته یا ناخواسته، مجبور شده اند از آن ها استفاده کنند. هم اکنون تقویت کننده های بیومکانیکی به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و با استفاده از آن ها، عده ی زیادی از مجروحین جنگی، افراد از کار افتاده و فلج و مردم زیادی که پیش از این به دلیل نداشتن عضوی خاص با زندگی بر روی زمین وداع می گفتند، درمان شده اند. شرکت های بیوتکنولوژی تولید کننده ی این تقویت کننده ها به فکر گسترش کار خود افتاده اند و قصد دارند تقویت کننده های نانوتکنولوژکی را نیز تولید کنند. شاید به نظر برسد چنین تکنولوژی پیشرفته ای به سود نوع بشر است و او را در مقابل انواع خطرات موجود محفوظ می دارد، اما واقعیت چیز دیگری است. اول از همه، باید DNA فردی که این تقویت کننده ها را می گیرد، توانایی دریافت آن ها را داشته باشد، در غیر این صورت بدن فرد، مانند بدن کسی که در حال حاضر پیوند عضو را پس می زند، تقویت کننده را پس می زند. دریافت تقویت کننده باز هم نیمی از راه است، درست مانند پیوند عضو، ممکن است پس از مدتی تقویت کننده از کار بیفتد و اگر هم این وسیله، به درستی به کار خود ادامه دهد، فرد برای ادامه ی حیات به تزریق مداوم دارو نیاز دارد که هزینه ی دسترسی به آن ها نیز زیاد است. بنابراین عده ی زیادی از مردم با این فناوری مخالفت دارند و آشوب های زیادی در سراسر جهان بوجود آورده اند، به طوری که در هر گوشه از شهر نیروهای گشت پلیس حضور دارند و شهرها در حالتی شبیه به حکومت نظامی قرار دارند.

قهرمان اصلی بازی Adam Jensen نام دارد. او قبلا فرمانده ی نیروهای SWAT پلیس دیترویت بوده است که به دلیل نافرمانی از انجام دستور مافوق خود مبنی بر کشتن فردی بی گناه، از نیروی پلیس اخراج می شود. او بعدا توسط David Sarif، مالکی شرکت بیوتکنولوژی Sarif Industries، به عنوان فرمانده نیروهای امنیتی شرکت استخدام می شود. در جریان حمله ای سنگین که توسط گروه مزدور Belltower انجام می شود، جنسن در آستانه ی مرگ قرار می گیرد و همسر سابق او، دکتر Megan Reed که بر روی پروژه ای محرمانه و فوق سری کار می کرده است، کشته می شود. دیوید سَریف به آدام کمک می کند و با کار گذاشتن تقویت کننده های نظامی بسیار قوی بر روی او، زندگی اش را نجات می دهد. جنسن به دنبال قاتل همسر خود و مسئول اصلی حمله به شرکت می گردد وسعی می کند پرده از این عملیات کثیف که بسیار مشکوک به نظر می رسد بر دارد.

بیش از این در مورد داستان بازی صحبت نمی کنم چون قصد ندارم بازی را برای شما خراب کنم و مطمئن هستم با دیدن برخی از صحنه های بازی کاملا به وجد می آیید. شاید در ابتدا تصور کنید داستان بازی بسیار پیش پا افتاده و سطحی است، اما در واقع ماجرا چیز دیگری است. بازی ابتدا آرام شروع می شود سپس طوفانی عظیم آن را در بر میگیرد(حمله به شرکت و مرگ مگان)؛ دوباره آرامش بر قرار می شود اما این آغاز داستانی مهیج و درگیر کننده است که تا آخر شما را درگیر می کند و باعث می شود به همراه آدام به گوشه و کنار جهان، نظیر نیویورک، مونترئال و حتی شهر شانگهای چین سفر کنید.

 

 

اما هدف اصلی سازندگان و به خصوص نویسنده ی داستان بازی Mary DeMarle، چیز دیگری است. در واقع چیزی که ما در Human Revolution می بینیم، آینده ی خودمان است، آینده ای که در آن دستکاری بر روی انسان دیگر حد و مرزی ندارد، آینده ای که ما، به عنوان افراد معمولی جامعه، بیش از پیش در تنگنا قرار می گیریم. در جهانی که در Deus Ex می بینیم، نیروهای قدرتمندی که پشت پرده، همه چیز را اداره می کنند، نسبت به گذشته یعنی زمانی که اکنون در آن قرار داریم، بسیار قوی تر شده اند و با قدرت خود اوضاع جهان را چنان اداره می کنند که گویی آن ها خالق بشر هستند. این صاحبین قدرت، برنامه ی خود را با سرعت و قدرتی بی حد ومرز به گونه ای پیش می برند که ایستادن در مقابل آن تقریاب غیر ممکن است. در بازی سعی شده است با دیالوگ ها و فضا سازی خاصی، این موضوع نشان داده شود. در دنیایی که می بینیم، واحد پول در سراسر جهان یکسان است و دیگر با اسکناس سروکار نداریم. ترنس هیومنزیم بر جهان حکم فرما گشته است و انقلاب و تکاملی که تقویت کننده ها در انسان بوجود آورده اند، او را به پایانی نه چندان خوش سمت و سو می دهد. افسانه های یونانی ایکاروس و Deadalus، در بازی به چشم می آیند، آنجا که در تریلری از بازی آدام در رویایش می بیند بال در آورده است و به سمت خورشیدی در حال حرکت است ولی بالهایش می سوزد و او به زمین سقوط می کند. کسانی که از این تقویت کننده ها پشتیبانی می کنند شبیه به دوران رنسانس لباس می پوشند و خود و خانه هایشان را به گونه ای تزئین می کنند که ما را به یاد دوران قرون وسطا در ایتالیا می اندازد. پیش از این، در نسخه های قبلی Deus Ex، هم در لوگو وهم در روند بازی، اشاراتی مستقیم و واضح به جریانات فراماسونری و ایلومیناتی شده بود. این نسخه نیز خالی از این مفاهیم نیست و به خصوص نشانه هایی از نظم نوین جهانی در دنیای بازی دیده می شود. اگر به عمق و محتوای داستان و حال و هوای دنیای بازی توجه کنید، بی شک به آن پی می برید.


بخش های مهم گیم پلی بازی عبارتند از: مخفی کاری، هک کردن، روابط اجتماعی و جنگ مستقیم. پس از اینکه آدام توسط افزونه های نظامی تقویت شد، توانایی های او در همه ی زمینه ها کاملا دگرگون شد. او که خود پیش از این در زمینه ی جنگ افزارها و جنگ تن به تن استاد بود، اکنون با داشتن تقویت کننده هایی کاملا کار آمد، به سلاحی غیر قابل توقف تبدیل شده است. اسلحه های بازی تعداد معقولی دارند و از شاتگان گرفته تا تیرکمان و اسلحه ی پرتاب دارت های بیهوش کننده، در بازی دیده می شوند. اسلحه ها قابل آپگرید کردن هستند و می توانید با خرید کیت های متفاوتی از قبیل تصحیح کننده ی نشانه گیری، صدا خفه کن، لیزر و... آن ها را تقویت کنید. مواد منفجره ی موجود در DE:HR، تنوع خوبی دارند و حتی می توان گفتن تعداد آن ها زیاد است. علاوه بر نارنجک معمولی، EMP، گاز سمی، فلشبنگ، مین و چندین وسلیه ی قابل انفجار دیگر در بازی دیده می شود. این نارنجک ها بعضا قابل ترکیب کردن هم می باشند. به طور مثال می تواند نارنجک گاز سمی را با مین ترکیب کنید، به این ترتیب پس از انفجار مین، گاز سمی هم از آن پخش می شود. اکشن بازی در سطح خوبی قرار دارد، کاور گرفتن و تیراندازی بازی کاملا روان است و هر یک از اسلحه ها هنگام تیر اندازی، حسی متفاوت به شما القا می کنند. قدرت تخریب سلاح ها کاملا طبیعی است و البته می توان نرخ سرعت تیر و قدرت آتشبار آن ها را به وسیله ی کیت های قابل خرید، افزایش داد. تیرهای موجود در بازی تعداد کمی دارند و برای پیدا کردن آن ها یا باید به سراغ فروشگاه های مخفی اسلحه بروید که هر فروشگاه نیز سلاح ها و تیرهای خاص خود را دارد، یا اینکه از سربازانی که می کشید تیر بدست آورید. بر خلاف نسخه های گذشته، هر اسلحه تیر مخصوص به خود را دارد و همین موضوع کمی کار را سخت می کند. البته این موضوع به واقع گرایانه شدن بازی کمک کرده است وجزء ایرادهای آن به شمار نمی آید. در هر صورت اکشن بازی رضایت شما را جلب می کند و از چنین بازی سطح بالایی غیر از این نیز انتظار نمی رفت. با اینکه سازندگان بازی دست شما را برای پشبرد مراحل بازی گذاشته اند، اما اینجور به نظر می رسد که در اکثر مراحل اولویت اول با مخفی کاری است و استفاده از سلاح مرگبار، نقشه ی دوم شماست. طراحی مراحل به گونه ای است که کاملا به درد مخفی کاری می خورد. اشیاء موجود در بازی به نحوی چیده شده اند که می توان بدون دیده شدن توسط دشمن، به هدف رسید. در برخی مراحل وجود CCTV یا همان دوربین مخفی و هم چنین وجود لیزر، کار را سخت می کنند و باید با دقت به نحوه ی چرخش آنها، حرکات خود را زمان بندی کنید. در برخی مراحل، سربازان دشمن و یا تیم امنیتی موجود درمرحله، اجازه ی ورود به اتاق یا ساختمانی خاص را به شما نمی دهند. در این هنگام راه های متفاوتی پیش روی شما قرار میگیرد، مثلا می توانید با دادن رشوه و یا انجام ماموریتی خاص، اجازه ی ورود بگیرید. اما تقریبا در همه ی مراحل، می توانید بدون خرج کردن Credit یا پولی که در جهان رایج است و یا هدر دادن زمان خود، به دنبال راهی فرعی برای ورود به ساختمان بگردید. وارد شدن از طریق کانال سیستم خنک کننده، رفتن به پشت بام و وارد شدن از آنجا و یا استفاده از پله های اضطراری، از جمله انتخاب هایی هستند که دارید.  

بخش مخفی کاری Human Revolation، ارتباط تنگاتنگی با سیستم هک بازی دارد. در بسیار از مراحل اصلی و فرعی، برای انجام دادن ماموریت خود نیاز به هک کردن کامپیوتر و یا قفل درب ساختمان ها دارید. قفل هایی که با آن ها برخورد می کنید، 5 سطح امنیتی دارد که به ترتیب از 1 تا 5 شکستن آن ها سخت تر می شود. مینی گیم اختصاص داده شده به بخش هک، بسیار جالب است و بر خلاف بازی های RPG دیگر، در سطوح بالا بعضا چالش برانگیز هم هستند. در بخش آپگرید کردن تقویت کننده های خود، می توانید توانایی هک خود را افزایش دهید. آپگرید کردن برنامه ی هکی که در تقویت کننده های شما وجود دارد، کاملا ضروری است. برای هک کردن قفل هایی با درجه ی امنیتی بالاتر از 1، نیاز به آپگرید کردن برنامه دارید. هم چنین بعضی مواقع، حتی با داشتن سطح مناسب، نمی توانید قفل را هک کنید و سریعا شناخته می شوید. در این مواقع باید برنامه ی هک خود را از جنبه های دیگر آپگرید کنید. مانند هر بازی RPG دیگری، در DE:HR دیالوگ ها نقشی کلیدی بازی میکنند. با استفاده از قابلیت های اجتماعی آدام که به وسیله ی تقویت کننده ها، افزایش پیدا کرده اند، می توانید اطلاعات با ارزشی در مورد مرحله ی اصلی یا فرعی خود کسب کنید. در حالت هایی خاص با هدایت صحیح روند گفتگو می توانید بدون انجام ماموریتی فرعی و یا دادن پول، به خواسته ی خود برسید. با استفاده از همین سیستم روابط اجتماعی، می توانید در گوشه و کنار شهرها، ماموریت های مخفی جالبی برای خود آزاد کنید. به طور کلی روابط اجتماعی شما، هر چند تاثیر چندان زیادی بر روند بازی ندارند، اما بعضا با گفت و گویی کوتاه و مفید می توانید دسترسی خود به ابزار و لوازم مورد نیازتان را آسانتر کنید. همه ی سیستم هایی که در بالا در مورد آن صحبت کردم، ارتباطی مستقیم با تقویت کننده ها دارند. سر، سینه، دست ها و پاها و حتی برخی از قابلیت های مغز آدام جنسن توسط این تقویت کننده ها کنترل می شود. چشم آدام، دارای تکنولوژی "واقعیت افزوده"، چیزی که اکنون دانش بشری سعی دارد به آن برسد، می باشد. با آپگرید کردن آن به وسیله ی Praxis، می توانید اطلاعات زیادی از قبیل حرکت دشمنان دست یابید و هم چنین می توانید از چشمان خود در مقابل اثرات فلشبنگ محافظت کنید. با آپگرید کردن تقویت کننده ها واقعا توانایی های شما پیشرفت خیلی زیادی می کنند و از همه مهم تر آپگرید کردن آن ها، گیم پلی بازی را برای شما آسانتر می کند. Praxis هم که در بالا به آن اشاره کردم، هم به صورت مستقیم قابل خریدن و هم با بدست آوردن مقدار معینی XP می توانید یک Praxis دریافت کنید. البته در گوشه و کنار بازی نیز بعضا تعداد اندکی Praxis قابل دسترسی است.  

بخش آخر گیم پلی بازی، ماموریت های فرعی می باشد. ماموریت های فرعی با اینکه ظاهرا فرعی هستند، اما در برخی مواقع اطلاعات بیشتری در مورد داستان بازی در اختیار شما قرار می دهند. به طور مثال در اوایل بازی با مادر مگان برخورد می کنید و او از شما می خواهد در مورد پرونده ی قتل او بیشتر تحقیق کنید. با تحقیقات بیشتر متوجه می شوید، مسئولان درجه بالایی دستور داده اند پرونده ی او مختومه اعلام شود و جست وجوی بیشتری در مورد آن انجام نشود. طیف مراحل فرعی بسیار خوبی است، از درگیری با گروه های خلاف کار شهر گرفته تا هک کردن کامپیوتر شخصی برای بدست آوردن اطلاعات. گاهی اوقات در حین پیش برد داستان اصلی بازی، مجبور می شوید برای ادای احترام به دوست خود و یا برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، به انجام ماموریتی فرعی بپردازید. شما می توانید کاملا آزاد مراحل فرعی را بپزیرید و یا اینکه آن را انجام ندهید، هر کدام از آنها پیامدی دارد که ممکن است به سود یا ضرر شما باشد. به طور مثال در یکی از مراحل اصلی بازی در شانگهای، با فردی رو به رو می شوید که در اتاقی گیر افتاده است و دارد خفه می شود. او از شما می خواهد با بست شیر گاز، او را نجات دهید. در صورتی که این کار را انجام دهید، او برای تشکر، به شما کمک می کند از نیروی امنیتی ساختمان عبور کنید.
هوش مصنوعی بازی که توسط Grip Entertainment طراحی شده است، در سطح خوب و متعادلی قرار دارد. گاردهای امنیتی نسبت به کوچک ترین صداها عکس العمل نشان می دهند و به حرکات شما مشکوک می شوند. به طور کلی هوش مصنوعی بازی در حد بقیه ی بخش های بازی است و به خوبی با آن ها هماهنگ است.
Jean-Francois Dugas و David Anfossi طراح های اصلی Deus Ex: Human Revolution هستند. موتور بازی Crystal Engine شرکت Crystal Dynamics می باشد که پیش از این در بازی هایی نظیر Tomb Raider: Underworld و Lara Croft and the Guardian of Light از آن استفاده شده است. از نظر بصری DE:HR در سطح بالایی قرار دارد، اشیاء موجود در بازی به خوبی پولیش شده هستند و سطوح آن ها تیز و گوشه دار نیست. با این حال طراحی برخی از اشیائی که در بازی ثابت هستند مانند ماشین ها و میز و صندلی ها، ضعیف است و در حد بخش های دیگر نیست. ظاهر NPCها و شخصیت های اصلی بازی بسیار زیباست و جزئیات فراوانی در چهره و لباس آن ها دیده می شود. البته NPCهایی با ظاهر و چهره ای تکراری در محیط دیده می شود. اسلحه ها طراحی خوبی دارند و با اینکه بعضی از آن ها خیالی هستند، اما کاملا واقعی و قابل باور به نظر می رسند. نور پردازی بازی و سایه های موجود در محیط در سطح خوبی هستند ولی در مقایسه با بازی های AAA دیگر، Human Revolution اندکی کم می آورد. از تکنیک های به کار رفته در بازی می توان به Anti-Aliasing سنتی با روش AA ، تکنیک رندرینگ SSAO و MIP Mapping اشاره کرد. بین نسخه ی X360 و PS3 بازی از نظر گرافیکی تفاوت وجود دارد هر چند این تفاوت چندان زیاد نیست. نسخه ی X360 از نوعی تکنیک هموار کننده ی زاویه استفاده می کند که به از بین بردن aliasing های ضعیف کمک کرده است، علاوه بر آن باعث شده نسخه ی X360 بازی کمی تیره تر به نظر برسد. از طرف دیگر، نسخه ی PS3 از نوعی تکنیک فیلترینگ تکسچر ناهمسانگرد استفاده کرده است، که البته در برخی فضاها، به طرز عجیبی باعث بوجود آمدن بافت هایی مصنوعی شده است. در کل می توان گفتن نسخه ی X360 بازی از نظر نور پردازی، سایه، MIP Mapping، AA و SSAO بهتر عمل کرده است. از نظر زمان بارگذاری بازی اما PS3 برتر است هر چند باز هم اختلاف بین دو نسخه بسیار کم است. بازی در حالت 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود و Screen Tearing بهصورت کاملا جزئی وجود دارد که ان هم با فعال کردن V-Sync، در هر دو نسخه کاملا از بین می رود.
نسخه PC عنوان Human Revolution از DirectX 11 و Tessellation و قابلیت های 3D به طور کامل پشتیبانی می کند، همچنین دارای سطوح بسیار بالاتری از تکنیک های SSAO و DoF می باشد.
Cut Scene های بازی هم از نظر طراحی CG و هم از نظر کارگردانی، بسیار زیبا بودند و از نظر زمانی، بعضا طولانی بودند. کارگردان کات سین های بازی Kody Sabourin مشهور می باشد که قبلا طراحی جلوه های ویژه ی فیلم هایی نظیر ماتریکس، X-Men و سوپرمن را بر عهده داشته است.
شاید تنها ایرادی که می شود از بخش بصری بازی گرفت، کمبود فضاهای باز در محیط بازی می باشد. طراحی داخل ساختمان ها به هیچ وجه ایرادی ندارد و درون اتاق ها جزئیات زیادی دیده میشود، حتی چیدمان اتاق ها نیز با هم متفاوت است. سالن های بزرگ و وسیع در ساختمان های بزرگ نظیر شرکت Sarif به زیبایی طراحی شده اند اما مشکل وقتی نمایان می شود که به خیابان های شهر ها وارد می شویم. هیچ خیابان بزرگی در بازی دیده نمی شود و حتی بخش اصلی شهرها که انواع ساختمان های اداری و فروشگاه ها در آن قرار دارد، بسیار تنگ هستند. البته شاید این ایراد خیلی سخت گیرانه باشد و دلیل چنین طراحی تنگ و بسته ای شورش مردم شهر بر علیه تولید کننده های تقویت کننده ها باشد، اما من انتظار داشتم محیط های بازتری را در بازی ببینم، به شخصه در حین انجام بازی، نوعی حس فشردگی و در تنگنا قرار داشتن، مرا اذیت می کرد.


موسیقی بازی توسط Michael A. McCann ساخته شده است که پیش از این کار او را در Splinter Cell: Double Agent شنیده بودیم. لازم به ذکر است مک کن برای موسیقی این بازی چندین جایزه هم دریافت کرده است. قطعه های موسیقی بازی بسیار زیبا هستند و موزیکی که در حین Cut Scene های بازی پخش می شود، علاوه بر اینکه زیبا هستند، تاثیر خاصی بر مخاطب خود می گذارند. صداپیشگی شخصیت های اصلی واقعا عالی انجام شده است. Elias Toufexis صدا پیشه ی آدام جنسن می باشد. او که قبلا در بازی هایی نظیر Assassin’s Creed صداپیشگی کرده است، واقعا کار خود را خوب انجام داده است. صدای او نمایشگر شخصیت سرد، بی روح و آرام جنسن است. با گوش دادن به صدای آدام می توان شخیت او را شناخت. نه تنها آدام Tبلکه سایر شخصیت های بازی هم چنین هستند. صداهای انتخاب شده کاملا به چهره ها و شخصیت های افراد می خورد و با اینکه صدا پیشگان مشهور نیستند، اما کار خود را عالی انجام داده اند. دیالوگ ها کاملا روان اجرا می شوند و در مواقع ضروری استرس، هیجان و سایر حس ها وارد لحن گفتار آن ها می شود. NPC ها نیز چندین صدای مختلف دارند و هنگامی که با آن ها صحبت می کنید حداقل دو دیالوگ طولانی صحبت می کنند.
صدای اسلحه ها، برخورد تیر با سطوح مختلف و حتی راه رفتن جنسن، بسیار طبیعی هستند. به طور کلی بازی هم از نظز صدا گذاری و هم از نظر موسیقی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و تنها موردی که باعث می شود این بخش نمره ی کامل را نگیرد، lip sync شخصیت ها می باشد که برخی مواقع مصنوعی به نظر می رسد.

  بی شک Deus Ex: Human Revolution یکی از بهترین بازی ها RPG و اندکی تردید، یکی از بهترین بازی های امسال می باشد. گیم پلی روان و درگیر کننده، داستانی عالی با زمینه ای بسیار قوی و مضامینی کاملا آموزنده، کارگردانی عالی Cut Scene ها و موسیقی لذت بخش آن، ویژگی هایی هستند که Human Revolution را به اثری به یاد ماندنی تبدیل می کند. به همه توصیه می کنم در اسرع وقت این بازی را که بر روی PS3, X360 و PC عرضه شده است، تهیه کنند.  
گیم پلی
گرافیک
داستان
موسیقی و صدا
ارزش
درجه سختی
9.5
8.8
10
9.8
* * * * * * * * *
امتیاز کلی ": ۹.۵۰
 
 
منبع: بازینما    نقد و بررسی
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما Rockstar ادامه ی مناسبی برای سری Max Payne ساخته است ؟
    نظر شما در رابطه با این وبسایت چیست ؟
    شما به کدام یک از تلفن های همراه هوشمند رأی می دهید ؟
    ما را در گوگل محبوب کنید !
    تبلیغات شما
    اطلاعیه پوشش خبری E3 2012


    E3 نمایشگاهی برای صنعت بازی های رایانه ای است که هر ساله برای معرفی بازی های روز یا انتشار اطلاعات مختلفی از بازی های معرفی شده در لس آنجلس آمریکا برگزار میشود. امسال نیز سایت های مختلفی مانند Gamespot - IGN و ... بصورت زنده یا ضبط شده ی کنفرانس های شرکت های بزرگ و گردش در فضای نمایشگاه را پوشش و نشان خواهند داد .

    امسال ( 2012 ) این نمایشگاه در تاریخ 5 - 7 JUNE  مصادف با 16 - 18 خرداد سال 1391 در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار میشود. سایت ما نیز تمام تلاش خود را میکند تا پوشش خبری و کنفرانس های زنده ی شرکت های بزرگ را در اختیار شما بازدیدکنندگان عزیز بگذارد.

    متاسفانه بدلیل تغییرات وبسایت ما کنفرانس ها را قرار نداده ایم اما در سایت جدید این کار را انجام خواهیم داد.

    دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای

    بار دیگر یعنی برای بار دوم است که نمایشگاه های بازی های رایانه ای تهران برگزار میشود. این نمایشگاه برای معرفی بازی های ایرانی و خارجی و ارتقاء سطح کیفی سخت افزار و بازی سازی های داخل کشور صورت میگیرد. این بار دیگر در کشور خودمان است و همه ی مردم میتوانند به این نمایشگاه بروند. نمایشگاه پارسال در سالن همایش های برج میلاد از نظر کیفیت برگزاری ضعیف بود اما ما امیدواریم امسال در مصلای امام خمینی که فضای بسیار بزرگی را دارد , کیفیت نمایشگاه بهتر شده باشد و ما بتوانیم اوقات خوبی را در نمایشگاه داشته باشیم. تاریخ برگزاری این نمایشگاه 26 - 30 June مصادف با 6 - 10 تیر ماه است. سایت ما نیز به احتمال زیاد در نمایشگاه حضور خواهد داشت و خودمان گزارشی از نمایشگاه تهیه خواهیم کرد.

    تیم مدیریت

    مدیر وبسایت

    * دیاموند زکی پور


    مدیر بلاگ

    سپهر ملک لی


    مدیر بخش بازی

    * شایان امین


    مدیر بخش تکنولوژی

    مهیار خلیلی


    مدیر بخش دانلود

    پارسا پاکزاد

    تیم نویسندگان

    سرپرست نویسندگان

    علیرضا بقائی


    نویسنده ویژه دانلود

    سید مهدی طباطبائی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 700
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 270
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 814
  • بازدید ماه : 1,254
  • بازدید سال : 7,250
  • بازدید کلی : 273,795
  • کدهای اختصاصی