loading...
Persian GAME TECH World
اطلاعیه تغییرات وب سایت


با سلام 

 

به اطلاع بازدیدکنندگان سایت میرسانیم بعد از تلاش های بسیار برای ایجاد سایت جدید , بالاخره سایت جدید ما افتتاح شد.

این سایت برای پیشرفت سطح دانش تکنولوژی و بازی ایجاد شده است و کاملا حرفه ای بوده و شما میتوانید لحظات خوبی را در این سایت بگذرانید.

این سایت بطور رسمی از تاریخ یک تیر ماه شروع به کار خواهد کرد.


وعده ما در تاریخ 01 / 04 / 1391


Gamechnews.com

با تشکر . مدیریت سایت

شایان امین ، دیاموند زکی پور بازدید : 1305 پنجشنبه 20 بهمن 1390 نظرات (1)

بسمه تعالی  

 

  

 

 

حشیشیه   یا   حشاشین  نامی است که مخالفان  اسماعیلیان بر آن ها منتخب نمودند.  سپس در زبان اروپایی به اساسین  یعنی قاتل بدل

شدند. به یاران حسن صباح حشاشین می گویند .. در اصل حشاش در آن زمان به معنی دارو فروش بوده و جمع آن به عربی واژه ی حشاشین  را بوجود می آورد .  این گروه از پیروان مذهب اسماعیلیه  در تشیع و از شاخه های نزاریه بودند. در آخرین سطح (امامت)، فرد همه چیز را حتی تجربه‌های شخصی خویش را تنها در صورتی می‌پذیرد که عقل بر آن حکم دهد. حسن صباح معتقد بود که هر کسی نمی تواند یعنی توانایی رسیدن به آخرین سطح را ندارد  . و بنابراین بیشتر افراد را در رده‌های پایین و برای اطاعت از اوامر خویش نگاه می‌داشت. در دوره سینان جانشین حسن صباح  وی به دو تن از یارانش دستور داد تا خود را بکشند. و دقیقا آن دو خود را از دیوار به پایین پرتاب کردند. این واقعه در تاریخ نیز ثبت شده است.  افراد این گروه  نام این فرقه را الدعوه الجدیده می نامیدند.

 

داستان مارکوپولو

 طبق گفته ی مارکوپولو به دستور رهبر حشاشین به گروهی از جوانان ماده مخدر می‌خوراندند و در حالت بیهوشی آنان را به باغی بسیار زیبا منتقل می‌کردند که در آن جویهای شیر و عسل جاری بود و دختران زیباروی در آن به دلبری مشغول بودند. پس از گذشت چندین روز از سکونت جوانان در این بهشت ساختگی دوباره به آنان داروی مخدر خورانده و به نزد رهبر گروه می‌بردند. در این زمان ها رهبران به آنها می گفتند : شما کجا بودید ؟ جوانان همه پاسخ می دادند: در بهشت !  سپس رهبر حشاشین به آنان می‌گفت که به خواست من بود که شما وارد بهشت شدید و اگر می‌خواهید دوباره به آنجا بروید باید آنچه را که من امر می‌کنم انجام بدهید.  در این هنگام جوانان برای ورود دوباره به بهشت حاضر به هر گونه جانفشانی برای رهبر خود بودند. البته پیرامون درستی چنین ادعایی، بحث و اختلاف نظر وجود دارد.  

 

 فهرست رهبران الموت

 

.حسن صباح....  بزرگ امید .......محمد بن بزرگ امید ....... حسن بن محمد ....... علاء محمد بن حسن ...... حسن سوم ..... رکن الدین خورشاه ..... این لیست پادشاهان قلعه ی الموت بود..

 

اسماعیلیه

 

 

         اسماعیلیه یا باطنیه فرقه‌ای از شیعه امامیه‌است که معتقدان آن، محمد بن اسماعیل برادرزاده موسی کاظم را آخرین امام می‌دانستند. ظهور این فرقه اصلاً نتیجه اختلاف در امامت اسماعیل بن جعفر صادق با برادرش موسی بن جعفر بوده‌است. اسماعیلیان معتقدند که پس از مرگ جعفر صادق(در قرن هشتم میلادی) امامت به پسر بزگتر وی می‌رسید؛ اما چون پسرش اسماعیل پیش از پدر درگذشته بود، امامت به محمد بن اسماعیل منتقل شد که سابع تام است و دور هفت با او تمام می‌شود و پس از او امامت در خاندان وی باقی ماند. آنها در میان اهل سنت به «باطنیان»مشهورند و شیعه هفت امامی نیز نامیده می‌شوند. اسماعیلیه به دو فرقه مستعلوی و نزاری تقسیم می‌شوند .پیشوایان اسماعیلی بعد از محمدبن اسماعیل به دو دسته تقسیم شدند که دسته‌ای ائمه مستور بودند و مخفیانه در شهرها می‌گشتند؛ در صورتی که دعات ایشان آشکارا مشغول دعوت بودند. بعد از ائمه مستور دور به عبید الله مهدی رسید که دعوت خود را آشکار کرد. به اعتقاد اسماعیلیان بعد از او اولادش نصاً بعد نص امامند و هر که در مخالفت با آنان بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده‌است (ماتَ میتةً جاهلیة). اسماعیلیان در دعوت خود مراحلی خاص را رعایت می‌کردند و دعات آنان بر حسب درجات معین می‌شدند. آخرین مرتبه معتقدان به این مذهب مرتبه (حجت) بود که از بین دعات، عده‌ای معدود توانستند حائز آن رتبه گردند. از میان دعات ایرانی ناصر خسرو و حسن صباح این رتبه را داشتند. دعات اسماعیلیه برای هر دوازده امام حجت تعیین می‌کردند که در دوازده جزیره (ناحیه) به نشر دعوت مشغول بودند و در دعوت خود به اعداد هفت و دوازده اهمیت می‌دادند. دعات اسماعیلی رئیسی به نام داعی الدعاة داشتند که در دستگاه خلیفه فاطمی به سر می‌برد. به عقیده اسماعیلیه از میان دعاتی که در غیبت امام مشغول فعالیت بوده و به پی افکندن مبانی این مذهب مبادرت کرده‌است میمون بن دیصان معروف به قداح است. او و فرزندانش مدتی در خوزستان، عراق و شام به فعالیت اشتغال داشتند و دعاتشان در یمن و بلاد دیگر به نشر دعوت اسماعیلی مشغول بودند. از بین این دعات حسن بن احمد معروف به ابو عبدالله شیعی در بلاد مغرب قدرت بسیار یافت و دولت اغالبه را در آن سامان از میان برد و ابومحمد عبیدالله مهدی را که در سلجماسه محبوس بود، آزاد کرد و گفت او همان مهدی منتظَر از آل علی است و امامت از آن وی است. بدین طریق دولت فاطمیان در شمال آفریقا تشکیل شد (۲۹۷ هجری). دعوت فاطمیان به سرعت در یمن، بحرین، شام، فلسطین، ایران و شمال آفریقا انتشار یافت. در قرن هفتم هلاکوخان مغول از طرف برادرش قوبیلای قاآن پسر تولی مأمور فتح بغداد و قلع و قمع قلاع اسماعیلیه شد.

    عقاید

       عقاید به اعتقاد اسماعیلیان مطالب ظاهری دین دارای بواطنی است که فقط امام و تعلیم‌یافتگان او بر آنها واقفند و باید از او یا از کسانی که از وی تعلیم گرفته‌اند، آموخت. همین امر خود موجب آن بود که این قوم از قشر دین به حقیقت و لب آن متوجه شوند و چون این بواطن احکام را از طریق تأویلهای عقلی و فلسفی پیدا می‌کردند، طبعاً با تفکر و استدلال خو می‌گرفتند و از آنجا که استفاده از اصول فلسفه یونان را در دعوت خود جایز می‌شمردند، به تحصیل علوم فلسفی راغب و حامی حکما و علما بودند. سری بازی های اساسین که بعضی ها می گویند برای تخریب چهره ی حشاشین ساخته شده است.  

سری بازی های اساسین که به عقیده بعضی ها چهره ی حشاشین را خراب می کند.

     اول از اسم بازی شروع میکنیم. کلمهAssassin به معنی ترور و تروریست است و کلمه Creed به معنی آیین و اعتقاد است. اما کلمه Assassins ریشه ایرانی دارد! ریشه آن هم کلمه حشاشین که مربوط به گروه حسن صباح است که به نوعی او را اولین کسی میتوان نام برد که مردم را به طور ناجوانمردانه ترور میکرد. گروهی که حسن صباح تشکیل داده بود قوانینی خاصی برای داشت. بعضی از قوانین آنها عبارت اند از: مخفی شدن(بیشتر در پشت بام ها)- پریدن بر روی فردی که قرار است کشته شود- قطع یکی از انگشتان دست چپ(معمولا انگشتی که حلقه ازدواج در آن قرار میگیرد)-استفاده نکردن از نیزه و تیر و .... . اینها احتمالا شما را به یاد شخصیت نسخه 1 بازی میاندازد یعنی Atair(الطیر یا الطائر)بیوگرافی کوچکی از Altair بیوگرافی کوچکی از Desmond miles

نام کامل: الطیر ابن لا احد(پرنده فرزند هیچ کس)

 نام کامل: دزمون مایلز سن:25 سال سن:25

 سالملیت:نا معلوم(پدر مسلمان_مادر مسیحی)

 ملیت: آمریکاییوزن:170 پاوند

وزن:170 پاوند

 سال اتفاقات بازی:1191

 گروه خونی:A+




)با توجه به دفترچه manual که داخل محل نصب بازی است)اما میرسیم به خود بازی:تریلر آغازین:  

.

[تصویر: a9a56c53c74f45eda10d.bmp]

 وقتی شما بازی را شروع میکند Trailer کوتاهی از بازی میبینید. در اول تریلر قلعه ای مشاهده میشود. قلعه معماری خاصی دارد. این معماری را میتوان تداعیی از معماری سنتی ایرانی دانست (به خصوص معماری مناطق کویری مانند یزد) و قلعه را نیز میتوان تداعیی از قلعه الموت دانست. همچنین در این تریلر تصاویری هست که مربوط به سنت های حسن صباح وجود دارد. مانند:ایستادن بالای برج – قطع بودن انگشت دست چپ- فرار از پشت بام ها و... .داخل بازی:مقر فرماندهی گروه Assassin قلعه ایست در بالای کوه که مسیر آن کمی صعب العبور است . اما جالب است بدانید که مقر فرماندهی حسن صباح نیز در بالای کوه الموت است و راه آن بسیار صعب العبور است.این صعب العبوری راه قلعه بخاطر این است که دشمنان به راحتی به قلعه حمله نکنند البته شما در اوایل بازی میبینید که دسته ای از Tempelar ها به مقر Assassins حمله میکنند و به علت صعب العبوری و بستن دروازه اصلی نمیتوانند به خود قلعه آسیبی برسانند.یکی دیگر از نشانه ها پرچم گروه اساسین داخل بازی است. پرچم از دو رنگ قرمز و سفید تشکیل شده که در قسمت سفید آن شکلی همانند عدد (فارسی)8 است که پایین آن شکل های خاصی دارد. داخل عدد 8 کلمه علی دیده میشود که بصورت روبه روی هم نوشته شده. با توجه به شیعه بودن این گروه منظور از این کلمه احتمالا امام علی (ع) است که اولین امام مسلمانان(شیعه) است. 

[تصویر: 1660fe6c717f4faeba06.bmp]



شخصیت المعلم تا حدودی واقعی است و نام اصلی او رشیدالدین سنان است سایت ویکیپدیا در باره این شخصیت این چنین نوشته است: ((رشیدالدین سنان معروف به شیخ الجبل یا پیر کوه، از رهبران اسماعیلیان در سوریه بود. در جوانی به الموت رفت و فنون حشاشیون را فراگرفت. در ۱۱۶۲ (میلادی)، به سوریه رفت و قلعه اش را در مصیاف با کمک فداییان دیگر ساخت. وی در روند جنگ‌های صلیبی دخالت داشت. بر اساس وقایع تاریخی مثل اتفاقاتی که در حین حمله صلاح الدین ایوبی به مصیاف افتاد و دست‌نوشته‌های خودش، او قدرت‌هایی خدادادی و نیز توانایی غیب‌گویی داشته‌است.او از کاراکترهای بازی کیش یک آدم‌کش است.))به نظر میرسد این قلعه راز و رمز های زیادی دارد و ما بی خبریم زیرا یوبیسافت فقط به این بازی رضایت نداده و در فیلم Prince of Persia Forgeten Sands نیز داستان اصلی را همین قلعه الموت قرار داه به این صورت که گروه پارس به پادشاهی خرامان به این قلعه حمله میکنند. در این حمله خنجری بدست شاهزاده دستان(Dastan) میافتد که با مقداری شن که فقط در الموت یافت میشود میتواند زمان را به عقب برگرداند. جالبیت این داستان ترحم خداوند به ملکه الموت(البته در کودکی قبل از رسیدن به سمت ملکه ایست) برای جلوگیری از نابودی زمین و خنجر و شن های مخصوص آن است. خوب اینکه خنجر و شنی که برای نابودی زمین فرستاده شده در الموت است خودش رازیست. البته در جدید ترین نسخه بازی POP باز محور قلعه الموت و شن های موجود در آن است. در این فیلم قلعه الموت از نمای دور بسیار شبیه به همان قلعه ایست که در بازی assassins Creed مشاهده میشود. البته در فیلم گروهی قاتل بسیار مرموز و بسیار حرفه ای به نام حسنین Hasanin) یا (Hasnin وجود دارد که میتوان گفت ریشه آن Assassins است و کار های آن ها بسیار شبیه به همین اساسین خودمان است.(جالب است در آستین دستان آن ها بجای چاقو مار افعی وجود دارد)در بازی از داخل امارت اصلی به پشت قلعه دری است که پشت آن باغی بسیار زیبا است ولی در واقعیت نیز اعتقاد حشاشیون این بوده که پشت قلعه باغی بسیار زیبا بوده که آن را با بهشت تشبیه کرده اند. بعضی از بناهای تاریخی مسلمانان نیز در این بازی دیده میشود مثلا بیت المقدس که در اورشلیم است همانند بنای امروزی آن در فلسطین که در قدیم همان اورشلیم بوده.

[تصویر: 7292808e43cf41d7b213.bmp]

. در انتهای بازی دزموند یکی از قابلیت های الطیر را بدست آورده بود که دید عقاب بود. بوسیله این دید عقاب الطیر, نوشته هایی را بر روی دیوار و زمین دیده میشد. در سالن اصلی روبه روی پنجره راست یکسری حروف(به مایایی) روی زمین نوشته شده بود که در انتهای آن بارکدی بود که پای آن اعدادی بود. اعداد به ترتیب عبارت بود اند از 12212012 که به عبارتی همان روز 21/12/2012 (12/21/2012)روز نابودی جهان است. داستان بازی نیز در ماه های جولای-آگوست و دسامبر در سال 2012 انجام میشود و احتمالا ما بزودی در نسخه های بعدی شاهد نابودی زمین خواهیم بود(شایدم این بازی برای رد این تفکر است و هیچ چیزی در بازی پیش نیاید) در ضمن در اتاق خواب دزمند بالا سر او بر روی دیوار چیز هایی نوشته شده است مانند کلمه الزلزله و نماد نابودی و زلزله ئ نوشته هایی مثل: ((من آلفا و امگا هستم،اولین و آخرین، شروع و پایان)) و((ما همه ی کتاب های که حاوی هزاران صفحه و در داخل هر کدام از آنها حقیقت جبران ناپذیر نهفته است را خواندیم)) و...اشخاصی که این پیش بینی ها را کرده اند بسیار بر خود مطمئن هستند زیرا ساعت آن را هم پیش بینی کرده اند یعنی ساعت 22:13 دقیقه!!!! که شما میتوانید این ساعت رو بر روی همان دیوار مشاهده کنیددر بازی Assassins Creed II هم در انتهای بازی مشاهده شد که فرشته ای که اتزیو دید خطاب به دزموند گفت که جهان رو به نابودی است و تو باید کاری کنی و...(البته من دقیق عکس نگرفتم ببینم چی میگن ولی شبیه به همین ها بود)متاسفانه این اعتقاد (2012) ریشه یهودیت دارد. یکی از راه ها برای اثبات این نظر (ریشه یهودیت ) فیلمیست که برای 2012 ساخته اند. در فیلم شما مشاهده میکنید یک یهودی که شبیه دیوانه هاست از این ماجرا اطلاع داشت.وباز هم متاسفانه بازی Assassins 1 یک ایراد دیگر هم دارد. آن هم این است که الطیر برای رسیدن به بعضی ویو پوینت ها از روی خطوط قرآن رد میشد. یکی از همین حرکات در بالا رفتن از بیت المقدس واقع در اورشلیم(فلسطین امروزی) دیده میشود.

[تصویر: 127b104809534898b794.bmp]

. داستان بازی هم برای نشان دادن اتفاقات 2012 است و هم برای نشان دادن گذشته ایران.یکی دیگر از نشانه ها که گروه اساسین ایرانی است محاسن اتزیو است که یک شکل خاصی دارد که معمولا این شکل در ایران رایج است.باید منتظر ماند و دید که نسخه های دیگه چه راز هایی دارند.  


   تهیه کننده و تحقیق : شایان امین ..... با تشکر از دیاموند زکی پور .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما Rockstar ادامه ی مناسبی برای سری Max Payne ساخته است ؟
    نظر شما در رابطه با این وبسایت چیست ؟
    شما به کدام یک از تلفن های همراه هوشمند رأی می دهید ؟
    ما را در گوگل محبوب کنید !
    تبلیغات شما
    اطلاعیه پوشش خبری E3 2012


    E3 نمایشگاهی برای صنعت بازی های رایانه ای است که هر ساله برای معرفی بازی های روز یا انتشار اطلاعات مختلفی از بازی های معرفی شده در لس آنجلس آمریکا برگزار میشود. امسال نیز سایت های مختلفی مانند Gamespot - IGN و ... بصورت زنده یا ضبط شده ی کنفرانس های شرکت های بزرگ و گردش در فضای نمایشگاه را پوشش و نشان خواهند داد .

    امسال ( 2012 ) این نمایشگاه در تاریخ 5 - 7 JUNE  مصادف با 16 - 18 خرداد سال 1391 در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار میشود. سایت ما نیز تمام تلاش خود را میکند تا پوشش خبری و کنفرانس های زنده ی شرکت های بزرگ را در اختیار شما بازدیدکنندگان عزیز بگذارد.

    متاسفانه بدلیل تغییرات وبسایت ما کنفرانس ها را قرار نداده ایم اما در سایت جدید این کار را انجام خواهیم داد.

    دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای

    بار دیگر یعنی برای بار دوم است که نمایشگاه های بازی های رایانه ای تهران برگزار میشود. این نمایشگاه برای معرفی بازی های ایرانی و خارجی و ارتقاء سطح کیفی سخت افزار و بازی سازی های داخل کشور صورت میگیرد. این بار دیگر در کشور خودمان است و همه ی مردم میتوانند به این نمایشگاه بروند. نمایشگاه پارسال در سالن همایش های برج میلاد از نظر کیفیت برگزاری ضعیف بود اما ما امیدواریم امسال در مصلای امام خمینی که فضای بسیار بزرگی را دارد , کیفیت نمایشگاه بهتر شده باشد و ما بتوانیم اوقات خوبی را در نمایشگاه داشته باشیم. تاریخ برگزاری این نمایشگاه 26 - 30 June مصادف با 6 - 10 تیر ماه است. سایت ما نیز به احتمال زیاد در نمایشگاه حضور خواهد داشت و خودمان گزارشی از نمایشگاه تهیه خواهیم کرد.

    تیم مدیریت

    مدیر وبسایت

    * دیاموند زکی پور


    مدیر بلاگ

    سپهر ملک لی


    مدیر بخش بازی

    * شایان امین


    مدیر بخش تکنولوژی

    مهیار خلیلی


    مدیر بخش دانلود

    پارسا پاکزاد

    تیم نویسندگان

    سرپرست نویسندگان

    علیرضا بقائی


    نویسنده ویژه دانلود

    سید مهدی طباطبائی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 700
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 270
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 739
  • بازدید ماه : 1,179
  • بازدید سال : 7,175
  • بازدید کلی : 273,720
  • کدهای اختصاصی