David Cage،کارگردان بازی بسیار عالی Heavy Rain که به طور انحصاری تنها برای PS3 منتشر شد چندی پیش در طی مصاحبهای بیان کردهاست که هیچگونه نیازی به کنسولهای نسل بعدی تا ۵ سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۱۷ نیست.
به نقل قول از وی : "به شخصه معتقدم که هنوز کنسولهای این نسل جای زیادی برای کار کردن و رو کردن تکنیکهای جدید دارند،به خصوص PS3!هنوز میتوان خیلی کارهای دیگر با این کنسولها انجام داد و تعویض نسل کنسولها صرفا برای خالی کردن جیب گیمرها است!من در کنسول PS3 تا به الآن تمام معیارهای یک کنسول خوب را دیدهام و همه مشخّصات این کنسول طوری است که ممکن نیست کسی در آن به بنبست برسد.”
او در ادامه صحبت های خود اشاره به بیش از حدّ خشن شدن بازیهای نقشآفرینی و تیراندازیهای اوّلشخص داشت و در این باره ابراز نگرانی کرد .
دیوید کیج با استعداد با انتشار عنوان Heavy Rain انقلابی در زمینه داستان سرایی به وجود آورد امّا پس از آن اعلام کرد که ادامه این بازی را نمیسازد.
رئیس استودیو بازی سازی فرانسوی QuanticDream و خالق بازی بسیار زیبای رگبار باران (Heavy Rain) که به طور انحصاری برای کنسول PS3 منتشر شد جدیدا در مصاحبه ای اعلام کرده است که نیازی به کنسول های خانگی نسل آینده تا پنج سال دیگر نیست یعنی تا سال ۲۰۱۷ میلادی.
من مطمئن هستم که کنسول های نسل حاضر قدرت بسیار زیادی را برای کار کردن و به وجود آوردن تکنیک های جدید دارند، مخصوصا کنسول PS3! هنوز هم می توان کارهای بسیار زیبا و شگفت انگیزی را با این کنسول ها انجام داد و تعویض کنسول های نسل حاضر با نسل بعد فقط برای خالی کردن جیب بازی کننده ها و مردم می باشد. بنده در کنسول PS3 تمام معیارهای یک کنسول خوب و قدرتمند را مشاهده کرده ام و مشخصات این سخت افزار طوری است که ممکن نیست کسی به بن بست برسد.
او در ادامه مصاحبه ی خود می گوید که بازی های امروزی مخصوصا بازی های نقش آفرینی و تیراندازی اول شخص و سوم شخص بیش از حد خشن شده اند و فقط بازی کننده هایی که سن زیادی دارند می توانند به سمت این بازی ها بیایند و این موضوع می تواند در طولانی مدت برای صنعت گیم خطرناک باشد.
آقای کیج در همایش GDC 2012 فناوری جدید خود با نام کارا (Kara) را معرفی نمود که در این فناوری استودیوی Motion-Capture دارای ۶۵ دوربین می باشد و این باعث می شود که حرکات بازیگرها را با هم ضبط کنند. او می گوید که همزمان Avatar و Tin Tin هم به این شکل ضبط شده اند. نکته جالب دیگر این است که تمام این اجراها به صورت همزمان در موتور بازی نشان داده می شوند و شما مجبور نیستید تا صبح صبر کنید که نتیجه کار را در بازی ببینید.
دیوید کیج با انتشار عنوان Heavy Rain انقلابی در زمینه داستان سرایی به وجود آورد اما پس از آن اعلام کرد که ادامه این بازی را نمیسازد.
چیزی که مشغول ساخت آن هستیم، کاملاً یک سرگرمی فعل و انفعالی است که برای مخاطبین بزرگسال طراحی شده است. ما نمی گوییم که از بقیه باهوش تر هستیم، ولی بازی های زیادی هستند که در بحث سرگرمی محدود شده هستند و ما سعی می کنیم چیزی بالغ تر بسازیم. وقتی از افراد هم سن خود می پرسم که چه بازی ای انجام می دهند، آن ها جواب می دهند که اصلاً بازی نمی کنند.
آن ها هنوز تلویزیون نگاه می کنند و به سینما می روند. دلیل این موضوع، این است که هیچ بازی ای برای آن ها وجود ندارد. اگر بخواهید این جمعیت را بازگردانید، باید بازی های ساده به آن ها بدهید. مثلاً نگاه کنید که Angry Birds چقدر موفق بود. به Wii نگاه کنید که چطور خانواده ها را کنار هم قرار داد و آن هایی که تا به حال بازی نکرده بودند هم به آن علاقه مند شدند. ما می خواهیم این افراد را دوباره ترغیب کنیم که با تجربه ای بزرگسالانه به بازی ها بازگردند. می خواهیم چیزی به آن ها بدهیم که فراتر از سرگرمی و آدرنالین است.
برای اطلاعات بیشتر باید تا نمایشگاه E3 – ۲۰۱۲ صبر کرد ، همچنین شما دوستان می توانید به صورت زنده و ضبط شده این کنفرانس را در این وب سایت مشاهده کنید .
برای کسانی که طرفدار کنسول پلی استیشن و این آقا هستند به هیچ گونه ، کنفرانس شرکت سونی را در تاریخ ۱۶ خرداد و ساعت ۶:۰۰ PM از دست ندهند.